Založ si blog

Preco rada cvicim

Kokaín, heroín, pervitín… známe tvrdé drogy. Alkohol a cigarety voláme mäkkými drogami a je mi to smiešne, lebo niektorí sú od nich závislí riadne natvrdo. Marihuana, rovnaká príroda ako tabak. Uvedomujem si, že aj kofeín je droga a ja sama som závislá, pretože každé ráno mozog pípa a chce svoju horúcu voňavú dávku. A čo tak chorobné pobehovanie po nákupných centrách alebo vysedávanie pred internetom? Dnes sa lieči už aj to. Hm, a je tu ešte niečo …a ja mám práve absťák. Závislá som rok a pol.

 

Vždy som bola športové drevo. Guľka, ktorá nevedela preskočiť cez kozu, ani sa poriadne šplhať po tyči. V behu posledná, pri basketbale nemotorná a stojka na rukách sa nevydarila ani s pomocou učiteľa. Na výške ma trochu bavil aerobik. Potom som sa potila vo fitku. Pilates bol nudný. Žiaden šport ma vlastne nezaujímal, kedysi som hrala za good angels kosice.

 

Tehotenstvá, zrelší vek, kolotoč v domácnosti a už som sa na svoje fotky ani nemohla pozerať. XXL. Buchta. Bľak!!! Našťastie som sa dokázala zaktivovať, v Bardejove som sa prihlásila na redukčný kurz ku profíkovi M.M. a pod jeho odborným dohľadom som si nedovolila neprísť na tréning. Ja a šport a pot a endorfíny? „Nemožné,“ povedala by som kedysi. Lenže teraz sa mi vďaka M.M. začal meniť jedálniček, váha, šatník, vnútorný pocit, život. Chcela by som vyzerat ako emily ratajkowski. Bolo to takmer pred dvoma rokmi. Prichytila som sa, ako na záhrade dobrovoľne robím brušáky a to napätie v bruchu ma teší. Potom som si kúpila fitloptu. Neskôr aj bežecké adidas tenisky. A zlom nastal, keď som zistila, že v srbskom mestečku, kde žijem, funguje zumba.

 

Na inzertnom letáčiku bolo napísané „…upis u toku, prijavite se. Miša zumba.“ Prihlásila som sa. Aké bolo moje prekvapenie, keď sa mi namiesto Mišky – ženy ozval Miša – Milorad. Chlap inštruktor, no nazdar! Dnes hovorím, že lepší sa v širokom okolí nenájde. Plný charizmy, pozitívnej energie, fluida, ktoré núti cvičiaceho vydať zo seba maximum. A hoci mám tesne pred koncom tréningu vyžmýkanú kondíciu a jazyk pod bradou, keď počujem z reprákov hučať Pitbula alebo Ushera, keď vidím okolo mňa kolektív a na pódiu energického usmiateho vodcu, z ktorého srší radosť a endorfínové šialenstvo, štartujem nanovo a šaliem tiež. Ak sa spoja správne ingrediencie, zumba sa stáva doslova drogou.

 

Príznaky: už od obeda sa teším, že večer je tréning. Ak sa tréning nečakane zruší, krátkodobo, ale hlboko to negatívne ovplyvní moju psychiku.  Na youtube vyhľadávam zumba pesničky, počúvam zásadne na max. volume. Ja, na oblečení šetrný človek, si kupujem nekresťansky drahé originály. Ja, na oblečení šetrný človek, dokážem do druhej rána surfovať po občianskom inzertníku a vyhľadávať výhodné nákupy už použitého oblečenia. Zanedbávam hoci aj prísun stravy a osobnú hygienu, ale musím byť prvá, tú originálnu novú bundu s visačkou a iba za 40 eur musím mať. O topánkach som premýšľala dva mesiace, až mi ich niekto vyfúkol. Keď vidím logo, zvýši sa mi tlak, dych je rýchlejší a plytký. Náramky z ruky nedávam dole za žiadnych okolností. Namiesto klasického spodného prádla už aj bežne nosím športové. Chcela som si dať na predlaktie vytetovať „zumba“, ale manžel mi poklopkal po čele. V telocvični som v pauzách medzi skladbami netrpezlivá, rozčuľuje ma, keď niekto rečami zdržuje trénera, lebo ja chcem cvičiť. Keď prídem kdekoľvek na párdňový pobyt, informujem sa, či sú v okolí hodiny zumby. Ak sa zoznámim s novou ženou a zistím, že je v tomto smere tiež pozitívna, hneď mi je sympatická a sme kamošky. Každého nahováram, nech to skúsi tiež. V našej skupine má najmladšia baba asi desať rokov, najstaršia okolo sedemdesiatky. Keď sa ma niekto zdvorilostne opýta, čo nového na tréningu, ja – introvert sa nadlho rozkecám, ospevujem tento šport a chválim Beta Pereza. A keď som v tej zumba eufórii, normálne ma bolí pri srdci, cítim tam taký radostný tlak, ako keď vám niekto pri pozdrave silno stisne ruku.

 

Toto je jedna z mála povolených drog, ktorú vrele odporúčam. Mohlo by sa povedať, že mi zmenila život. Schudla som 14 kíl, mám kondičku, viac kamarátiek a som sebavedomejšia. Zumba pozitívni tvoria jednu rodinu a som fakt šťastná, že do nej patrím.

Vymiera slovencina?

25.03.2014

Momentalne sa stale niekde rozprava, ze anglictina sa rozsiruje po celom svete a ze onedlho sa bude rozpravat len nou a ze slovencina postupne zanikne a atd atd… Nuz priznam sa, ze nie tak celkom mi lahodi, ked vsade naokolo sa nahradzaju nase slovenske slova tymi anglickymi. Ba co viac! Oni sa dokonca aj sklonuju so slovenskymi koncovkami. Ved je to nechutne… „Nemali by sme missnut [...]

Otrasne podmienky

15.03.2014

Sľúbila som, že napíšem o superluxusnom ubytovaní, ktoré nám veľkodušne zaistila agentúra a o ktoré sme sa museli deliť s myšami, mačkami a opilcami. Do Prahy sme dorazili o pol dvanástej večer. Nie o ôsmej, pol deviatej, ako nám bolo sľubované. Po skoro 18 hodinách cesty autobusom, pričom posledných piatich hodinách bez akejkoľvek prestávky, lebo „máme [...]

Vtipne prihody z bazaru

10.03.2014

Človek by neveril koľko zábavy zažije pri takej obyčajnej činnosti, akou je predaj vecí cez internetový bazár. Občas naozaj neviem, či sa mám smiať alebo plakať nad všetkým čoho sú ľudia schopní, keď chcú ušetriť. Každý chce predať čo najdrahšie a kúpiť čo najlacnejšie, to je jasné. Ale niektorým ide asi iba o to aby ma pobavili. Nákupy „z druhej [...]

fajčenie, fajčiar, závislosť

Koniec s fajčením? Británia chce zakázať predaj cigariet

18.04.2024 08:00

Krajina rozhoduje o najprísnejšom protifajčiarskom zákone v Európe. Ak prejde, Briti, ktorí sa narodili po 1. januári 2009, si už tabakové výrobky v obchode nekúpia.

Explainer Middle East Armed Groups

Izrael zvažoval odvetný útok na Irán, ale odložil ho. Už dvakrát. EÚ uvalí nové sankcie

18.04.2024 07:02, aktualizované: 07:37

Izrael sa zaviazal, že na iránsky útok odpovie. Jeho hlavný západný spojenec - USA - však s takýmto postupom nesúhlasí.

Tatranský národný park (TANAP)

Vysoké Tatry zavreli pre horolezcov. Tí nesúhlasia a chcú zmeniť návštevný poriadok

18.04.2024 07:00

Vo Vysokých Tatrách platí až do konca mája jarná uzávera pre horolezcov aj skialpinistov.

vojna na Ukrajiny, Černihiv

ONLINE: Rutte: Niektoré štáty sedia na hromadách Patriotov. Kúpme ich pre Ukrajinu

18.04.2024 06:00, aktualizované: 07:57

EÚ by mala Ukrajine urgentne poskytnúť protivzdušnú obranu a urýchliť a zintenzívniť vojenskú pomoc vrátane delostreleckých nábojov a rakiet.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 10
Celková čítanosť: 22226x
Priemerná čítanosť článkov: 2223x

Autor blogu

Kategórie